Careless Meaning Stupid

English: Last night I spent almost three hours editing this photo. I am not content with what I got, but still it’s a lot of time that went to waste. Why is that? Well, when I finished working I resized the picture and saved it and then I closed the image losing all the changes I had applied to the full size photo. This way the only thing I have is the resized version of it. Damn, it’s not even carelessness, it’s sheer stupidity.

Polish: Wczorajszej nocy spędziłam prawie trzy godziny nad obrobką prezentowanego w tym poście zdjęcia. Niby nie zadowala mnie, ale i tak jest to masa czasu ktora poszła calkowicie na marne. “Czemuż to?” – zapytacie. Otóż kiedy już skończyłam pracę, dokonałam kompresji zdjęcia (pomniejszenia) i zapisalam je, po czym zamknęłam obraz i tak oto utraciłam wszystkie zmiany, które naniosłam na pełnym rozmiarze tego zdjęcia. W ten sposób dysponuję tylko i wyłącznie pomniejszoną wersją. Nadmienię, że nie byłabym chyba w stanie drugi raz obrobić go tak samo, bo mój mózg nie zarejestrował krok po kroku tego, co robiłam. Praca byla dość chaotyczna i intuicyjna (czyli jak zawsze). Szlag by to trafił. To już nie jest nieuwaga, to głupota i bezmyślność.

A photo I lost due to sheer stupidity / Zdjęcie, które utraciłam za sprawą zwykłej głupoty, photo by podwiatr

7 thoughts on “Careless Meaning Stupid

  1. You’re not the only one who’s ever done that!! I can remember several occasions when I had to go back and try to recreate an image in full res because I saved over it!! Sometimes I was happier the second time around, and sometimes I just gave up. You do have a great image here, very well done with the editing! Sorry the full res was lost….

    Sometimes I just wait a week or so, and then go back to it with a fresh look and try again (or try something new)!

  2. komu się to nie zdarzyło, niechaj pierwszy rzuci obiektyw!!! 😉

    ale szczęście w nieszczęściu, że masz obraz finalny. W praktyce, na ogół najwięcej czasu zajmuje kombinowanie co się chce osiągnąć. Mając określony cel czasami jest łatwiej… pomijając oczywiście niemożliwą do osiągnięcia precyzję w ustawieniu wszystkich warstw. Bo kto na oko oceni czy warstwa numer 8 ma mieć krycie na 76% czy na 83%?

    • Niby tak, ale na tym zdjęciu zostało naniesionych tyle subtelnych poprawek – tu +1 tam -2, tu delikatny pędzelek, tu kontrast, tam luminacja – no po prostu niemożliwe, żeby to odtworzyć, nawet mając przed oczami produkt finalny. ALe próbować będę, może to co osiągnę bardziej mnie zadowoli 🙂

  3. Jeśli masz jakąś stałą technikę obróbki, którą chcesz czasem użyć na kilku zdjęciach, to szkoda czasu na to, lepiej zrób z tego Akcję, wtedy jednym kliknięciem załatwisz sprawę obróbki 😉

Leave a Reply

