Patrycja

English: My friend Patrycja has posted a self-portrait on her facebook profile. I really liked it from the very beginning, but I thought I could add a little bit of this and that here and there. What I did was ask Patrycja to allow me to edit it in Photoshop, and she agreed sending me the original full-size image via e-mail. So I did a really quick job (it was late in the evening and I had to wake up early to start my work at school the following day). The photo was B&W in the oroginal, so my possibilities were a bit limited.

What I did was:

– level and cropp the photo

– brighten and raise contrast

– reduce blemishes

– blurr the skin and add texture

– sharpen the image and separately – sharpen the eyes

– add vignette

(I guess it’s all I did but to be honest, I don’t remember exactly)

Was I successful? What do you think?

Polish: Ostatnio moja znajoma, Patrycja, dodala na facebooku autoportret który bardzo przypadł mi do gustu. Poprosiłam ją, by mi pozwoliła odrobinę poprawić to zdjęcie, a ona zgodzila się wysylając mi jednocześnie oryginalną wersję na maila. Jako że fotografia ta byla w oryginale czarno-biała, zakres (tudzież “wachlarz” jak to mówi moja dyrekcja) możliwości był nieco ograniczony. Była to naprawdę szybka obróbka, bo noc była juz późna a ja mialam przed soba perspektywę wczesnoporannej pobudki (wiadomo – pierwszy dzień pracy).

Co zatem udalo mi się zrobić:

– wypoziomowalam obraz i przycięłam go

– rozjaśnilam i dodałam kontrastu

– zredukowałam niedoskonałości skóry przy pomocy “plasterka” (takie narzędzie w PS-ie)

– rozmyłam skórę twarzy a potem nanioslam na nią teksturę

– wyostrzyłam obraz i osobno wyostrzylam też oczy

– dodałam winietę (takie ciemne w rogach zdjęcia)

(Myślę, ze to wszystko, choć pewności nie mam)

I jak? Udało się poprawic jakośc obrazu?

BEFORE

AFTER

10 thoughts on “Patrycja

  1. uzyskałaś całkiem przyjemny hi-key
    do pełni szczęścia brakuje jeszcze trochę podkręcić czernie (choćby przez selective colors)
    dobrze cięłaś z prawej strony – wyrzuciłaś poza kadr ciemny punkt, który odciągałby uwagę od portretu. Ja bym poszedł o centymetr dalej i wyrzucił jeszcze jedną ciemną plamę, ewentualnie można ją rozjaśnić
    chyba trochę przepaliłaś włosy, ale z tego co widzę, różnie się do tego podchodzi. Są fotografowie którzy uważają, że hi-key nie może mieć przepaleń, a jedynie musi być zawieszony tuż przy bieli absolutnej. Inni są zdania odmiennego. Ja sam nie wiem, ale raczej to nie przeszkadza. A skoro nie przeszkadza to jest ok 😉

    • No własnie, przypomniałeś mi że podkręcałam czernie przez selective colors 😀
      Ciemny punkt celowo wyrzucony poza kadr, drugi zostawilam jak jest, bo podobał mi się klimat domowego zdjęcia, jaki dzięki niemu pozostał.
      Przepalone troche jest – fakt, nie chcialam przepalić, wole biel absolutna w high-key. Na swoje wytłumaczenie mam jedynie że robiam wszystko w pośpiechu 🙂

  2. mi sie podoba-nawet z ciut “przepalonymi” wlosami.Kurcze,musze zaczac przyjaznic sie z fotoszopem hmmm. BTW,naprawde fajny portret-lubie takie straszczecznie:-)
    a po drugie BTW – pozdrawiam kolezanke “niedoli”,dzis tez mialam pierwsze lekcje po dluuugiej przerwie(od listopada).Pozdrawiam:-)

    • oho, robi sie nam tu mały pokój nauczycielski 🙂
      mnie portret od razu się spodobał, dlatego się za niego wzięłam 🙂 Własnie Patrycja ma takie złote refleksy we włosach, chciałam to uwydatnić.
      I w tym miejscu ogromne podziekowania dla Patrycji za poświęcenie jakim było pozwolenie mi na publikację 😉

  3. No coz …bylam strasznie ciekawa efektu i zastosowanych zabiegow, i choc mowia, ze ciekawosc to pierwszy stopien do piekla, to ja w tym miejscu dodam, ze drugi do wiedzy 🙂

  4. Cześć!
    Z pewnością oryginalnemu zdjęciu brakowało kontrastu, jednak…
    Wydaje mi się, że oczy są przeostrzone i nie wygląda to dobrze.
    Poza tym w wyniku rozjaśniania powstały odbarwienia na policzku… :))

Leave a Reply

