Ciri

English: LongRedThread nominated me to play a books game. It’s only about answering a set of questions considering reading. I just couldn’t resist, so let’s start.

When do you like reading?

I’d like to read all the time but reality only allows it to take place in the evenings or at work when I’m waiting for my classes.

Where do you like reading?

I’ll only name the places I don’t read in. These are cars and buses, due to the nausea it causes.

What is your favourite position for reading?

Lying on the sofa with my legs entwined on the back rest.

What kind of books do you like most?

Fantasy.

What was the last book you bought/got?

“A Clash of Kings” by George R. R. Martin, but I also consider getting the latest Zafon and “Flowers in the Attic”

What was the last book you read?

“Setting Free the Bears” by John Irving.

What are you reading now?

“A Game of Thrones” By George R. R. Martin and as the whole saga consists of many thick volumes we’ll make the romance last for pretty long I guess, which doesn’t worry me at all.

Do you use bookmarks or do you turn the corners of the pages over?

Normally, my bookmark is an old “Speak Up!” English School call card. I NEVER EVER turn the corners over. I find it a deathly sin. Generally I like the bookmarks to be slim and stiff, but when the book I’m reading is absorbing and I have to quit reading it immediately, I grab what I can and use it as a bookmark.

Do you like e-books and audiobooks?

Of the two I tolerate e-books only. I hate it when others read for me as I’ve been doing it myself since …always 🙂 I don’t even remember the moment of learning to read, I’ve learned it by my older sister and my mother is not able to recall the way it happened. It just did making me capable of reading stories to the childen that were going to the kindergarten with me. Besides I love reading aloud. I sometimes find myself reading a text instead of a student I nominated to read a text aloud at classes. I’m trying to fight it but it happens subconsciously.

What was your favourite book when you were a child? 

“Anne of Green Gables”

Who’s your favourite book hero(in)?

Geralt of Rivia, ’cause he was neither good nor bad. Like me.

reading is cool

Polish: LongRedThread nominowała mnie do udziału w zabawie książkowej. Chodzi jedynie o to, by odpowiedzieć na kilka pytań dotyczących czytania. No nie mogłam się oprzeć. To zaczynamy:

O jakiej porze dnia czytasz najchętniej?
Najchetniej to czytałabym bez przerwy. Rzeczywistość pozwala jednak na wygospodarowanie sobie czasu jedynie wieczorem, czy na okienkach w pacy.

Gdzie czytasz?
Gdzie nie czytam? – będzie krócej wymieniać. Otóż nie czytam w samochodzie i autobusie, bo od lat mam problem z chorobą lokomocyjną kiedy opuszczam wzrok w tych dwóch środkach transportu.

W jakiej pozycji najchętniej czytasz?
Leżąc na kanapie ze splecionymi nogami położonymi wysoko na oparciu.

Jaki rodzaj książek najchętniej czytasz?
Fantasy.

Jaką książkę ostatnio kupiłeś/dostałeś?
“Starcie królów” George’a R.R. Martina, ale noszę się też z zakupem najnowszeo Zafona i “Kwiatów na Poddaszu”

Co czytałeś ostatnio?
“Setting Free the Bears” Irvinga. (*Kiedy podaję tytuł po angielsku to znaczy że czytam/łam to po angielsku. Kiedy podaję tytuł po polsku, to znaczy że czytam/łam to po polsku)

Co czytasz obecnie?
Namiętnie zaczytuję się Martinem. Kończę “Grę o Tron”, a że saga składa się z paru opasłych tomów, to jeszcze trochę sobie z nim poromansuję, co mnie absolutnie nie martwi 🙂

Używasz zakładek czy zaginasz rogi?
Najczęściej zakładkę stanowi stara wizytowka szkoły językowej “Speak Up!” Zaginanie rogów uznaję za grzech śmiertelny. Generalnie lubię zakładki cienkie i sztywne, a jak mnie coś mocno wciągnie i trzeba nagle przerwać, to łapię co mam pod ręką 🙂

E-book czy audiobook?
E-book. Nie lubię słuchać kiedy ktoś mi czyta. Od zawsze robiłam to sama. Nawet nie pamiętam kiedy nauczyłam się czytać. Wiem, że kiedy dzieci w moim przedszkolu nie wiedziały co to są literki, ja czytałam im bajki na głos. Nauczyłam się czytać jakoś przy starszej siostrze. Mama nie potrafi przywołać jak to było dokładnie, a ja tym bardziej – byłam za mała, żeby to pamiętać. Ponadto sama uwielbiam czytać na głos. Łapię sie na tym, że kiedy proszę ucznia o przeczytanie tekstu na głos, to w połowie zaczynam czytać za niego. Nie umiem tego opanować, choć się staram.

Jaka jest twoja ulubiona książka z dzieciństwa?
“Ania z Zielonego Wzgórza” i cała seria o Ani.

Którą z postaci literackich cenisz najbardziej?
Geralt z Rivii, bo nie jest ani dobry ani zły. Jak ja.

I PASS THE GAME OVER TO: / NOMINUJĘ DO ZABAWY:

littlefashionistas, wilktoria, MarchEwka, byCharczerka, Bezdomna Wioletta z Szafy

English: And not to make this post deprived of photography I’ll present you with a photo I took last week and entitled it “Ciri”, who as a matter of fact was closely related to Geralt of Rivia.

Polish: A żeby nie było, że post jest zupełnie niezwiązany z fotografią, zaprezentuję tu też zdjęcie wykonane jakoś w zeszłym tygodniu i zatytuowane już wtedy “Ciri”. Wtajemniczeni wiedzą, że nie jest to bez związku z treścią posta, bo Ciri ma z Geraltem z Rivii wiele wspólnego.

Ciri, photo by podwiatr

12 thoughts on “Ciri

  1. Uahhh – no to sobie poczytałam, a teraz będę się musiała wysilić ;)))
    najbardziej mnie urzekło to czytanie na okienkach, dobrze, że to nie są przerwy!
    Aaaa no to jak już przebrniesz przez sagę – to polecam “retrospektywę” wybór wielu jego opowiadań w trzech tomach, pięknie pokazuje jak się rozwijają jego pisarskie skrzydełka 🙂
    No dziękuję za nominację!

    • Nie wiem czemu nie zatwierdzilo ci komentarza. Powinno, bo już sie u mnie wypowiadalaś. Musiałam zrobić to ręcznie i juz jest ok 🙂

  2. Nadrabiam sobie własnie zaległości blogowe w czytaniu i proszę! No dziękuję za wciągnięcie mnie do zabawy 😀
    Teraz muszę zebrać do kupy całą rzeczywistość swoją książkową… bo cienko ostatnio, no ale mus, to mus! 😉

    Zdjęcie sliczne, córka to wiadomo, że piękna dziewczyna, ale konik ma uroczo zaplecioną grzywę 🙂

  3. Zadanie wykonane 😉
    p.s. miałam ostatnio maraton 36/6 – pierwsze to godzyny pracy, drugie snu – ale już wiem jak się nazywam i powolutku nadganiam zaległości!

    • Zadanie wykonalaś w 200%. Wlaśnie od Ciebie wróciłam i zła jestem okropnie, bo mi listę “do przeczytania” wydłużyłaś niemiłosiernie 😉

  4. Pingback: Czytanie jest cool… | zorzet

Leave a Reply

