Art Color Ballet

English: Last night I went to take some photos of the Art Color Ballet show held to honour the inaugaration of Fenix3, a company that takes care of TV commercials. It was the first time ever I had to deal with such difficult lighting conditions, but to my surprise, I did quite well. I have to admit I wasn’t expecting to get such good a result. In order to preper myself to this event I had to make some research on concert photography and, in order not to make the entry so deprived of content, I’ll share what I’ve learnt with you.

So, to take decent concert photos you need to:

1) Take a bright lens with you. They recommend a 50mm f/1.8 (or less) lens, and as I mainly use one of these – this point was not a problem.

2) Open the aperture as much as possible and raise the ISO level to a highest degree. Be careful with it though, as you may spoil your photos with low quality (!)

3) Set the shortest possible shutter speed. However, you have to remember that you won’t be able to make it very short in order not to make your photos too dark.

4) Shoot when there’s some light on the scene, as it changes every single second.

5) Be patient, be persistent, react quickly.

6) Set the white balance to AUTO.

And now to the point. here are the last night’s Art Color Ballet photos taken by me. Mind it was my first time ever with this field in photography and simply – ENJOY 🙂

Polish: Wczorajszej nocy świat oglądał mnie na mega wypasionej imprezie inauguracyjnej firmy Fenix3, zajmującej się reklamą telewizyjną. Gwoździem programu był występ artystycznej grupy tanecznej Art Color Ballet z Krakowa. Całość miała miejsce w hali Międzynarodowych Targów Szczecińskich. Po cóż mnie tam chadzać, spytacie. Spieszę odpowiedzieć, że zostałam zaproszona w roli fotografa. Było to pierwszy raz, kiedy przyszło mi pracować w tak ciężkich warunkach oświetleniowych i przyznam, że musiałam się do tego wieczoru specjalnie przygotować, robiąc mały research na temat fotografii koncertowej. Czego się dowiedziałam, to zaraz opowiem, bo efekty przerosły moje (może nie te najśmielsze, ale jednak) oczekiwania. Wybrałam z tej sesji jak na razie 10 ujęć, a jak na mnie to BARDZO dużo.

Jak zatem fotografować na koncertach?

1) Należy wziąć ze sobą jasne szkiełko. Poleca się najczęściej obiektywy 50mm o świetle 1.8 i mniejszym. Dla mnie ten punkt nie stanowił problemu, jako że na co dzień najczęściej pracuję wlaśnie na takim szkle.

2) Ustawiamy przysłonę na najniższą możliwą wartość. Ja pracowalam głównie na f/2.8, bo moja 50tka na pełnym otworze troche mydli. Od 2.8 zaczyna się u mnie przyzwoita ostrość. Pamietajcie tez, żeby w miarę możliwości podnieść ISO, tylko bez przesady, bo możecie wszystko zepsuć szumami na matrycy. Przy wysokim ISO jest też spora utrata szczegółów więc ten krok – zależnie od sprzętu jakim dysponujecie – jest naprawdę bardzo indywidualny.

3) Czas ustawcie na najkrótszy z możliwych, ale na cuda nie liczcie – po ciemku zupełnie króciutki nie będzie, choćbyście stanęli na głowie.

4) Róbcie zdjęcia, kiedy na scenie jest dużo światła. Jak wiadomo – będzie się ono zmieniać z sekundy na sekundę.

5) Bądźcie cierpliwi, bądźcie uparci, szybko reagujcie.

6) Ustawcie sobie balans bieli na AUTO.

A teraz do rzeczy. Prezentuję swoje rezultaty fotografii scenicznej. Ogladając miejcie na uwadze moje bycie żółtodziobem w tej kwestii. Życzę miłego oglądania.

Art Color Ballet, photo by podwiatr

Art Color Ballet, photo by podwiatr

Art Color Ballet, photo by podwiatr

Art Color Ballet, photo by podwiatr

Art Color Ballet, photo by podwiatr

Art Color Ballet, photo by podwiatr

Art Color Ballet, photo by podwiatr

Art Color Ballet, photo by podwiatr

English: I also managed to break all the rules I’ve just given to you. I set slower shutter speed and used the flash set to REAR. I like these results too. Check  them out.

Polish: Udało mi sie również złamać wszelkie podane powyżej zasady. Ustawiłam dłuższy czas naświetlania i włączylam lampę ustawiająć ja na tylną kurtynę. Ten efekt równiez przypadł mi do gustu. Sami sprawdźcie.

Art Color Ballet, photo by podwiatr

Art Color Ballet, photo by podwiatr

English: Believe it or not – I still have more 🙂

Polish: Mozecie mi wierzyć lub nie, ale ja mam tego jeszcze więcej 🙂

5 thoughts on “Art Color Ballet

  1. Nie znam się na tych wszystkich technikach fotografowania, ale pokazane zdjęcia bardzo mi się podobają 🙂 Fajnie wyglądają te wszystkie neonowe kolory na tym niebieskim tle 🙂 Gratuluję! Pokaż więcej tych zdjęć jak masz 🙂

  2. Stunning!! I love that you got such wonderful, bright, clear shots, but I also love the images showing movement – VERY well done (especially since it was your first time)!!

Leave a Reply

